خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال زاده ضمن تشریح دیدار با نماینده پارلمان عراق:

نشستی با حضور وزاری راه، خارجه و کشور درباره مراسم اربعین برگزار می‌‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تشریح دیدار خود با نماینده پارلمان عراق، گفت: بعد از اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، نشستی را با حضور وزاری راه، خارجه و کشور در خصوص مراسم اربعین برگزار می کنیم.

وحید جلال زاده  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دیدار خود و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با فراس ترکی المسلماوی نماینده مردم کربلا در پارلمان عراق، گفت: این دیدار در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی برگزار شد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: در این دیدار در خصوص ارتقای نقش اربعین، توسعه ملت ها و تمدن سازی، آسیب شناسی این حرکت عظیم جهانی و تشکیل لجنه ها و کمیته ها در دو کشور برای این موضوع بحث و تبادل نظر صورت گرفت.



وی افزود: البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ایام اربعین تیمی برای ارزیابی دستگاه های حاضر در این راهپیمایی عظیم به عراق اعزام کرده که بعد از پایان بررسی برنامه هفتم در صحن علنی مجلس، این کمیسیون در اولین فرصت جلسه ای را با وزاری راه و شهرسازی، امور خارجه و کشور و دستگاه های حاضر در مراسم اربعین تشکیل خواهد داد تا با آسیب شناسی دقیق برای حضور هرچه باشکوه تر مراسم اربعین در سال آینده آماده شویم.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم تصریح کرد: در این جلسه نیز اعلام شد که پارلمان عراق نیز ستادی را تحت عنوان ستاد اربعین تشکیل دادند تا بتوانند در جهت با شکوه برگزار شدن این مراسم تمهیدات لازم را اتخاذ کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368937
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار